Jelen cikkünkben azt gyűjtöttük össze, hogy melyek azok a leggyakoribb hibák, amelyeket elkövethetünk a pályázatírás kapcsán és arról is szó esik, hogyan előzhetjük meg őket.

Az egyik legfontosabb dolog, amit nagyon sokan elhibáznak, hogy ellenőrizzük azt, hogy a lehető legfrissebb pályázati kiírással, útmutatóval és adatlappal dolgozunk, mert hiába a sok beleölt munkaóra, ha a formanyomtatvány nem megfelelő, biztos elutasítást kapunk és kezdhetjük az elejéről. Fontos, hogy biztosan ismerjük a pályázati előírásokat, ne értelmezzük félre őket, illetve bizonyos jogszabályok megismerése elengedhetetlen feltételei a helyes kitöltésnek. A tartalmon túl a forma is nagyon fontos eleme a pályázati anyagnak: egyes pályázati anyagoknál kikötik, milyen formátumban, milyen formában kérik a pályázati anyagot, például doc fájlban vagy kép formátumban kiírva CD-re. Triviálisnak tűnhet, de ezeken is múlhat, hogy sikeresnek minősítenek-e egy pályázatot, vagy elutasítanak.

A mellékletek a nevükkel ellentétben nem mellékesek, hiszen nagyon fontos információkat tartalmazhatnak a pályázat elbírálásával kapcsolatban, mégis sokan felejtik el csatolni, igaz, ezt később hiánypótlásként be lehet adni vagy pedig rosszul, rossz minőségben csatolják, így nem értelmezhető, nem vehető figyelembe. Hasonlóan gyakori hiba az aláírás elmaradása, amelyet sorrendben a pecsét elmaradása követ, hiszen a legtöbb aláírás csak bélyegzővel együtt hiteles, kivéve bizonyos egyéni vállalkozókat, akiknek elég csak az aláírásuk a cégszerű kézjegyhez. Az utolsó pedig, amin a leggyakrabban elcsúszhat egy pályázat, az a határidők túllépése. Ugyanis bármilyen pontosan és szakszerűen is fogalmazzunk, hibátlanul állítjuk össze a pályázati anyagot, csatoljuk a mellékletet, ha mindezt a határidő utáni napon adjuk le, nem fog a pályázatunk nyerni. Ha erre a néhány dologra még külön figyelünk, biztosak lehetünk benne, hogy mindent megtettünk a sikeres pályázás érdekében.